Svaren...

2009-05-12 @ 18:32:51

Jag undrar vad du ska söka in på för gymnasium efter sommarn?

-Jag har sökt in på Media, så vi får hoppas att jag tar mig in!!


Är glaset halvt fullt eller halvt tomt?
Halvfullt skulle jag tro...


Vad gör du en regnig dag?
Antingen bloggar jag, eller så umgås jag med någon kompis inomhus :)


Vilken är din favvofilm?

Tycker denna fråga är otroligt svår, men jag antar att filmer som "John Tucker must die", "Pirates of the caribbean", samt "The hot chick" ligger ganska långt upp.


Hur kommer det sig att du började blogga? =)

När jag började blogga såg jag bloggen väldigt mycket som en träning. En träning på att lära mig skriva bättre, själv komma på roliga inlägg och annat kul. Sen så blev det helt plötsligt lite mer än så :)


jag älskar tröjan du har på dig i headern på mittenbilden! vart har du köpt den? :)

Den är köpt på BikBok för ungefär 50kr, köper alltid saker på rea därifrån, annars tycker jag det brukar vara lite för dyrt...


Vad vill du arbeta med/ studera till när du blir äldre?

Finns så himla mycket jag kan tänka mig jobba som, men drömmen är väl att på något sätt få jobba med media. Journalist, jobba med Tv, musik osv.  


nämn tre saker du inte kan leva utan (saker, inte personer!)

Oh, svår fråga.., men skulle nog aldrig kunna leva utan småsaker som speglar, godis/chips och en tandborste! Haha..


vad är det bästa med bloggningen?

Alla söta läsare är en grymt bra del, men inte den bästa. Den bästa delen är att jag på något sätt får känna att jag är bra på något, förstår ni? Jag har liksom bevisat för mig själv att jag klarar det, och jag faktiskt gör det ganska bra! Komma på inlägg är inte alltid det lättaste! :)


favorit affär? (:

Gina Tricot, Cubus, Vero Moda, Monki (fast jag inte hunnit köpt något därifrån!!)


Vad är det absolut bästa du vet? :)

Min familj. Och detta säger jag inte bara för att låta bra, jag älskar verkligen min familj och har superbra relation till både min mamma, pappa och mina bröder.


Vilken är din favorit blogg?
Jag måste säga att jag älskar Louise´s blogg (www.febb.blogg.se)


vem är det på din tröja? x)
Det är en rysk sångare, Dima Bilan. Har vi tur får vi se honom på Tv på lördag (han vann ju Eurovision förra året om ni hade glömt det!)


(såhär ser bilden ut)
musiksmak?
Den är så himla blandat ska ni veta, men antar att det lutar mest åt Rockigare pop och en del R&B


vad brukar du använda för smik o varför just dom, e dom bra?
Jag tror mig ha hittat den perfekta mascaran (lumene blueberry curl), men när det kommer till foundation, concealer, ögonskuggor och annat, har jag fortfarande inte hittat något som passar mig. Tycker det är jätte svårt att hitta en bra foundation, men hade tänkt att testa någon slags puder-foundation nu till sommaren, så vi får väl se vad jag tycker om dem.


Du har fint hår hur gör du?
Ärligt talat gör jag nästan ingenting med mitt hår. Ibland tuperar jag lite vid rötterna och kanske sätter lite hårspray, annars gör jag ingenting annat än fläta håret ibland.


vad tycker du om kenza dessi paow & kissie?
Kan göra såhär;

Kenza - Älskar hennes blogg! Tycker också hon verkar vara en trevlig tjej, inte sådär dryg som många "kändisar" brukar vara.

Dessi & Paow - Ser typ ingen skillnad på deras bloggar. Tycker ofta de lägger ut ungefär samma saker, ibland samma bilder till och med. Sedan så tycker jag inte någon av deras bloggar är nå vidare intressanta, eller roliga att läsa för den delen.

Kissie - Hennes blogg är verkligen rolig att läsa igenom lite då och då. Till skillnad från t.ex. Dessi, så spelar ju Kissie lite mer, om ni fattar vad jag menar? Och det tycker jag är lite underhållande.


om du fick vara en godis vilken skulle du då vilja va?

Haha, ingen aning! Någon riktigt äcklig i alla fall. Kanske en möglig saltlakrits! Då hade nog ingen velat äta upp mig, och då hade jag fått ett långt och lyckligt liv som en lakrits.


Är du naturligt blond?

Ja det är jag, fast egentligen har jag ännu ljusare än vad jag har nu. Har nämligen färgat mitt hår nån gång, så nu växer det aningen mörkare hår, vilket jag bara tycker är bra!


Hur fick du så många besökare? använde du dig av nån speciell sajt t.ex mertrafik ?

Vet att jag hamnade på första sidan några gånger, och därifrån har det bara ökat. Hamnade på "mest aktiva" listan, och därifrån tror jag att jag fått många av mina läsare, men jag använde aldrig några andra "medel", om man säger så.


Vad kommer du göra om 5 år?

Förhoppningsvis äger jag världens största tidning, och är redan så rik att jag aldrig behöver oroa mig över pengar. Troligtvis jobbar jag på ICA och försöker spara ihop pengar för att fortsätta studera. Haha! Där var jag allt lite roligt ;)


hur har du fått så långt hår? jag försöker spara mitt nu till sommaren men det är så slitet så jag måste klippa det hela tiden så det hinner inte växa ut :(

Jag har naturligt ganska långt, men just nu har jag löshår vilket gör mitt hår kanske 10cm längre. Lite onödigt, men känns riktigt bra ändå! :)

Tips från mig är väl att du kör med hårinpackning så ofta som möjligt. Det hjälper faktiskt mot slitet hår, men tyvärr växer inte håret snabbare för det (trust me, mitt hår växer i snigelfart!)


vilka 5 bloggar tycker du om att läsa?
Kenzas, Febbs och Stina-Lees bloggar är de jag läser dagligen, andra bloggar jag gillar är väl då Kissie, och sen så läser jag Robins (Idol-robin) blogg ibland också.


har du många märkeskläder? vart får du alla pengar ifrån (A) ?

Alla pengar? Skojar du? Är pank varje månad! Fråga bara mina vänner och mina föräldrar. Får inte mer än 500kr varje månad, och de pengarna är ju till för att spenderas om man säger så. Märkeskläder äger jag faktiskt inga, tror jag.  


Ditt största minne ifrån tonåren? :)

Är ju fortfarande tonåring, så jag hoppas på att få något riktigt roligt, för än så länge vet jag inget super duper minne. Bara trevliga minnen som hände lika ofta innan jag blev tonåring.


Jag undrar om du tjänar några pengar på din blogg och isåfall hur mycket?
Ärligt talat vet jag inte riktigt hur man gör. Eller jo, jag vet att man kan proppa sin blogg med massa reklam, men jag känner inte att det är värt det. Ska väl inte säga att jag hatar, men jag ogillar verkligen de som bara bloggar för pengarnas skull och knappt har annat än reklam i sin blogg. Däremot, om jag skulle få ett mejl där det står att något visst företag vill sponsra mig, eller liknande, tackar jag gärna ja! :)


hur många besökare per dag?
Vanligtvis runt 300, men just nu ligger jag ganska lågt vill jag säga.


favortit godis?

Maraboue! Och polly, även chips om det räknas? :)


Hur kommer det sig att du aldrig svarar tillbaka när man frågar till exempel hur du mår, vad

du gör, eller vad du ska göra? :/

Jag vet att de flesta bara skriver så för att de vill få fler kommentarer, och därför går jag in på deras bloggar och ger dom en riktig kommentar istället. Alltså en kommentar där jag skriver T.ex. "Vilken fin bild", eller "så snygga skor". Kanske borde börja svara bra istället? ;) thihi


Vad ska du hitta på i sommar? =)

Har inte så mycket planerat, utom min semester med familjen och min bästa kompis!


vad är ditt favorit plagg?

Mina jeansleggings från Gina Tricot! Älskar dem verkligen. Tråkigt bara att nästan alla har likadana. Annars älskar jag min skinnjacka också (eller ja, fejk-skinnjacka)

Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?
Troligtvis skulle jag fara iväg på en riktigt härlig resa och shoppa så mycket jag bara orkade, och ändå ha pengar kvar för framtiden.


vad är den minsta summan du skulle snagga av ditt hår för? haha.
Skulle nog aldrig göra det. Eller nja, jag vet inte. 10 miljoner är det kanske värd ändå? :O


hur gammal är du?
Jag är 16


favorit sysselsättning?
Blogga, umgås med vänner samt familj.


hur sover du? (mage rygg eller sidan)
Sover på alla sätt skulle jag tro, men älskar mage! :)


favorit låt?
Don´t leave - Dima Bilan

favorit bok?
Saknad - Karin Alvtegen


snyggaste människan i hela världen?
Inge aning! Finns så mycket snygga killar, och tjejer! Men kille är det väl Dima Bilan kanske? Och tjej är Ashley Olsen ganska högt på min lista.


vem skulle du dejta om du kunde dejta vem du ville?

Oh, ingen aning faktiskt, men Ryan Sheckler skulle nog inte vara så dumt val, eller Chase Crawford kanske? Eller varför inte idolen min? Dima Bilan! :) thihi!


Favoritoutfit?
Ett par ljusa jeansleggings, en snygg tisha, ett par snygga klackar och en snygg skinnjacka! Snacka om super outfit.


Senaste köpet?
Få se nu, undrar om det var de där linnena jag köpte förra veckan? Tror faktiskt det var de.


Hur mycket pengar har du i plånboken just nu?
Orkar inte gå och kolla, men tror jag har ungefär 70kr. Lite, jag vet!


drömresa?
USA!! :)


vad skulle du köpa ifall du vann 5 miljoner?

En väldans massa kläder, kosmetik och accessoarer! :D

Kommentarer
Postat av: Emma

Ååh! Dima e min största idol!! Jag bara älskar hans musik, ett plus e ju att han e sjukt snygg me :)

2009-05-12 @ 20:05:02
URL: http://emmavonwirth.blogg.se/
Postat av: linnéa - music productions

aa, visst är Kissie najs? Hon är bara så skön! Lämnar alltid bloggen med ett leende på läpparna. :D

2009-05-12 @ 20:22:11
URL: http://linneahasselgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj va mycke frågor :D haha

2009-05-14 @ 16:23:33
URL: http://thiindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0