3 knep för volymiöst hår!

2008-12-26 @ 15:09:47
Har du platt och tråkigt hår?
Då har du det minst lika tufft som jag hade.
Jag hade nämligen världens tråkigaste hår. Platt och livlöst. Numera har jag hår som faktiskt rätt bra hår, bad hair days har vi väl alla någon gång men dom är betydligt mindre numera. Här kommer mina 3 "master-knep"

1. Lockigt och volymiöst hår

» Permanenta håret! Det är verkligen ett knep som funkar, även om du inte vill ha lockigt hår så ger det håret mer volym, och även om man plattar håret med plattång så finns det fortfarande volym kvar. Jag permanentade mitt hår för snart ett år sedan men har fortfarande kvar både lockar och volym, och när alla lockar och all volym släpper kommer jag göra det igen!
Nakcdel; Nöter ganska mycket på håret har jag hört, men det är ändå inte så farligt!



2. Krusig volym

» Ett riktigt måste bland alla plattänger och locktänger är ju ändå Björn Axens "volumaster". Genom att klämma tången längst ner i hårbotten runt hela håret (spara gärna lite grann just vid benan så det inte syns!) får håret ett riktigt lyft och hela håret känns hur stort som helst!
Nackdel; Ingenting jag gör så särskillt ofta eftersom det tar ganska lång tid. + det nöter ganska mycket på håret.



3. Rotskummigt ;) 

 » Detta är det sista med troligtvis bästa tipset eftersom det inte nöter någonting alls på håret och är väldigt enkelt. 

"Lanza Volume, ROOT EFFECTS"! Detta är ett slags "skum" som man sätter i hårets rötter när håret är halvblött. Håret får genast volym och när man "puffar" det så blir det mer volym. Skit enkelt och skit smart!
Nakcdel; Den enda nackdelen är väl att håret känns fettigt snabbare, dock så ser det inte fettigt ut alls. Jag köper detta hos min frisör för ca.150kr, men priset varierar beroende på vars man handlar.



// Hoppas något av mina tips fungerade! =)


Kommentarer
Postat av: madeleine

hej hej där! åå äntligen jag har letat ett bra tag nu efter tips...om att peramenta håret, om jag förstår rätt så har du peramentat håret med förp som är på bilden, gjort det själv kanske! tack tack iallafall, nu vet jag att kemen man köper själv funkar utmärkt att göra det nästan själv haha med svärmor som hjälp=)

2009-02-04 @ 16:29:05
Postat av: Sofia

Svar till madeleine;

Nja, inte exakt den som är på bilden, men den var från poly och den funkar utmärkt, dock så borde jag haft två förpackningar (hade jätte långt hår då) men det funkade ändå! (:

-kom gärna tillbaka till mig blogg, om du tyckte jag hade ett bra tips, kanske det kommer fler :) !

2009-02-04 @ 17:39:43
URL: http://chicflia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0